Free Joomla Templates by FatCow Coupon

Месеца-борбе против рака 2021

ОБАВЕШТЕЊЕ

 

Поводом обележавања  Месеца-борбе против рака , одржаће се манифестација на  Тргу ослобођења 11.03.2021 године.

Том приликом  поделићемо здравствено едукативни материјал и поразговарати са заинтересованим посетиоцима о важности превентиве у борби против рака

Манифестација ће трајати од од 11-12  сати

 _________________________________________________________

Европске недеље превенције рака грлића материце

ОБАВЕШТЕЊЕ

Поводом обележавања „Европске недеље превенције рака грлића материце“ који се по календару обележава од 18. до 24 јануара , Одсек за промоцију здравља ће  дана 21.01.2021. у периоду од    12-13 часова на Тргу Ослобођења, делити промотивни материјал ( агитке, брошуре…)

______________________________________________________________________________________________

КОМУНИКАЦИЈА - СТРАХ ОД ДОДИРА

komunikacija2020111701

 

Комуникација нам даје смисао и сврху живота и живљења у свету који нас окружује. Уз њу смо научили да волимо. Уз њу смо се родили, одрастали, напредовали. Помаже нам да будемо бољи и снажнији људи… Почев од првог плача, првих корака и падова, првих пријатељства, дружења, заљубљивања, учења, истраживања… Да, у свему томе и још много чему нам је помогла комуникација. Комуникација је сваки наш тренутак. Као и природни лек, конзумиран на прави начин, који може да лечи, смири и расположи. Ако овај природни лек конзумирамо на погрешан начин, он може да уплаши, рани и отрује….Да… комуникација нам је неопходна – стално и изнова.

 

 

Опширније: КОМУНИКАЦИЈА - СТРАХ ОД ДОДИРА

„ПОКРЕТ ЗА МЕНТАЛНО ЗДРАВЉЕ: ХАЈДЕ ДА ИНВЕСТИРАМО У МЕНТАЛНО ЗДРАВЉЕ“

mentalno202001Светски дан менталног здравља обележава се сваке године 10. октобра.
Циљ је подизање свести о проблемима и побољшање менталног здравља широм света.
Ментално здравље је стање психолошког благостања у којем особа остварује своје циљеве, нормално се носи са стресорима живота, може да ради продуктивно и у стању је да допринесе својој заједници.
Бројни су фактори који утичу на ментално здравље.
Спољни фактори су средина односно окружење, услови живота, трауматска искуства, злоупотреба супстанци… док су унутрашњи биолошке и генетске предиспозиције.
Сваки од ових фактора води развијању менталних поремећаја, који су веома чести.
У реду је бити слаб и тражити ослонац, као и психолошку подршку.
У средини у којој живимо и даље постоје огромне предрасуде када је реч о тражењу психолошке помоћи, када дође до проблема у вези са менталним здрављем или када је реч о самој превенцији менталног здравља.
Ми сами можемо учинити мале ствари које ће много значити очувању менталног здравља и психолошке добробити. Неки од тих корака подразумевају здраву исхрану, физичку активност и рекреацију, издвајање времена за себе , за опуштање и размишљање о себи, смејање, препознавање стреса и ношење са њим, као и тражење помоћи када нисмо у стању да се сами изборимо са проблемима.
Многи поремећаји могу да се лече. Неки психотерапијским методама (разговором са психологом) док се у лечењу других укључују и лекови.

Опширније: „ПОКРЕТ ЗА МЕНТАЛНО ЗДРАВЉЕ: ХАЈДЕ ДА ИНВЕСТИРАМО У МЕНТАЛНО ЗДРАВЉЕ“

Како превазићи страх

strah202001Страх је примарна емоција која настаје услед опажања или очекивања стварне или замишљене опасности или озбиљне претње.
Пошто је страх често повезан са ситуацијама претње или опасности, резултат су одређени симптоми као што су лупање, убрзан или успорен рад срца, вртоглавица, кратак дах, тешко дисање, појачано знојење…
Постоји неколико начина за превазилажење страха.
Готово је немогуће размишљати трезвено када смо преплављени страхом или тескобом. Прва ствар коју требамо учинити је дати себи времена да се физички смиримо. Убрзан рад срца, знојење дланова и осећај који изазива страх резултат су адреналина.
Одвратите мисли на 15 минута. Прошетајте… Када се физички смирите, осећаћете се боље.
Када сте забринути за нешто, може вам помоћи ако помислите шта је најгоре што може да се догоди. Чак и да се обистини ваш најгори сценарио, шансе су да ћете и ви и свет преживети.
Избегавање страхова само их чини још страшнијим. Ако вас ухвати паника у лифту, вратите се у лифт следећег дана и суочите се са страхом.

Опширније: Како превазићи страх