Free Joomla Templates by FatCow Coupon

Како се заштити од сезонског грипа (инфлуенце)

grip1901Грип или инфлуенца је најтежа вирусна болест органа за дисање. Јавља се сезонски и манифестује симптомима као што су повишена телесна температура, умор, главобоља, болови у мишићима и зглобовима. Оболели осећају потпуну клонулост и немоћ, мучнину и губитак апетита, поспаноност, сметеност или дезорјентисаност. Температура може бити изразито висока, често изнад 40° C, нарочито у прва три дана грипс. Повраћање и пролив нису ретке појаве, посебно код мале деце.
Грип обично почиње без респираторних симптома, а након дан-два појављују се изражен бол у грлу, запушен нос, суви надражајни кашаљ, промуклост. Појавом тих симптома клиничка слика грипа постаје карактеристичнија, а дијагноза сигурнија. Температура обично остаје повишена 4 до 6 дана. Опоравак је релативно спор и дуг. Кашаљ, умор, малаксалост, слаб апетит и сличне тегобе могу потрајати и неколико недеља.
За грип су карактеристичне бројне компилкације, које могу бити ране и касне. Једна од озбиљних раних компликација грипа је упала плућа, а касне компликације могу бити срчана слабост, аритмије као и неуролошки проблеми.
Једини природни извор инфекције је човек. Као капљична инфекција, грип се брзо преноси и експлозивно шири међу људима. Заражена особа, говором, кашљем или кијањем избацује инфективни секрет кроз нос и уста распршен у капљице различите величине. Преноси се и индиректно, преко руку или када се капљице из секрета носа и грла нађу на предметима које свакодневно користимо.
Инкубација грипа (раздобље од инфекције до појаве првих симптома) износи један дан, а највише 3 дана. Грип лако добија размере епидемије, па чак и пандемије. Због тога га често називају „једина неукроћена пошаст из прошлости“.
У случају појаве горе наведених симптома, неопходно је обратити се изабраном лекару а по потреби и упуту изабраног лекара, често је потребно(у случају компликација), обратити се и специјалисти за ухо, грло и нос(ОРЛ), пулмологу и инфектологу, али и обавити додатне лабораторијске анализе.

grip1902Како да се заштитимо?
• Редовно перите руке текућом водом и сапуном.
• Покријте уста и нос марамицом када кијате и кашљете.
• Одмах баците употребљену марамицу у канту за отпатке.
• Уколико немате марамицу покријте нос и уста надлактицом, а ако кинете у длан одмах
оперите руке.
• Избегавајте руковање, грљење и љубљење ако кијате и кашљете.
• Обавезно посетите лекара и останите код куће све док се потпуно не опоравите.

Ево и савета како да природним методама побољшате имунитет да бисте остали здрави или се лакше изборили са вирусом:
• Употреба разноврсног и разнобојног воћа и поврћа омогући ће вам да унесте довољно антиоксиданата кроз исхрану. Витамини А, Ц, Д, цинк, селенијум и биофлавоноиди који су нарочито важни за имунитет, налазе се у зеленом поврћу и воћу јарких боја.
• „Спавање је златна прилика да се тело одмори и опорави, а недостатак сна ослабљује имуни систем. “Дакле, спавајте најмање 7 сати.
• Вежбајте. Вежбање је добро јер, поред осталих добробити које пружа нашем организму, јача и имуни систем тако што се током вежбања ослобађају штетне материје а тиме и подстиче детоксикација тела кроз плућа и кожу знојењем.
• Уносите витамин Д јер су резултати многобројних студија показали да је недостатак овог витамина у хладним и тмурним данима, један од разлога што су баш јесен и зима сезона када има више прехлада и вируса.
• Уносите пробиотике. Стручњаци црева називају „другим имуним системом“ јер се у имуном систему црева налази око 70-80% имуних ћелија и то је „прва линија одбране“ против вируса и бактерија. Подсећамо да је природни пробиотик кисео купус и доступан је свима.

grip1903   grip1904